035-6267484

Training Feedback geven en ontvangen

Een goed begin van een goed gesprek

Feedback geven en ontvangen is iets wat veel mensen lastig vinden, omdat het vaak ten onrechte geïnterpreteerd wordt als kritiek geven en nemen. Wij zien feedback anders, namelijk als een goed begin van een goed gesprek. Feedback is namelijk een specifieke communicatievorm, over hoe het gedrag van de één door de ander ervaren wordt.
Als beide gesprekspartners een positieve intentie hebben, leidt dat niet tot ‘gedoe’ maar juist tot een constructief en open gesprek. Als ze allebei ook nog de ‘techniek’ van het geven en ontvangen beheersen, dan is succes verzekerd.

Naast goede, opbouwende gesprekken over gedrag en de effecten daarvan, geeft feedback een enorme impuls aan de openheid in communicatie en samenwerking  met collega’s. Genoeg redenen om het te leren dus.

Deze training geven wij voor groepen binnen bedrijven en organisaties: incompany maatwerk (individuele training is vaak ook mogelijk).

Neem contact op en vraag naar de mogelijkheden voor maatwerk.

Download brochure

VOOR WIE

Voor iedereen die feedback geven en/of ontvangen lastig vindt, maar het wel graag wil leren. Omdat je graag open en opbouwend wil kunnen praten over gedrag en het effect daarvan. Gedrag van de ander, maar ook van jou. Zonder te (ver)oordelen, zonder in de verdediging (of de tegenaanval) te schieten. Omdat feedback jou en je collega’s kan helpen door te groeien.

Trainen volgens Oraki

Ons rotsvaste geloof is dat iedereen meer kan dan hij of zij zelf denkt. We helpen jou om veilig uit je comfortzone te stappen. Dat doen we praktisch, persoonlijk, resultaatgericht en met een hoog doe-gehalte. Je krijgt veel ruimte om jouw praktijksituaties in te brengen en je eigen keuzes te maken (eigenaarschap). Wij trainen volgens het leerprincipe 10-20-70. Onze programma’s zijn veelzijdig en inspirerend. Want leren mag best leuk zijn. Toch?

Meer over Trainen volgens Oraki

OPZET TRAINING

Training Feedback geven en ontvangen

VOORSTEL INHOUD TRAINING

(De definitieve inhoud wordt bepaald n.a.v. de intakes).

  • Johari-window: over openheid, blinde vlekken en feedback.
  • Positieve en kritische feedback.
  • Verschil tussen positieve feedback en complimenten.
  • Persoonlijke drempels voor geven en/of ontvangen van feedback.
  • De 3 G’s van feedback geven + de 3 O’s van feedback ontvangen.
  • Veel praktisch oefenen: geven en ontvangen van feedback (zo echt mogelijk).
  • Borging in jouw praktijk.

INTAKE

Om optimaal maatwerk te leveren, doen we –in overleg- de intake in 1 of 2 fases:

  • Altijd: Een mondelinge (online of live) intake met de opdrachtgever(s) door o.a. de uitvoerende trainer. Hierin achterhalen we de leerdoelen van de groep deelnemers.
  • Optie: Een schriftelijke (digitale) intake met de individuele deelnemers waarin we hun motivatie, leerwensen en verwachtingen inventariseren. De trainer gebruikt deze input om focus in het maatwerkprogramma aan te brengen.

TRAININGSDUUR

Deze training duurt 1 dag.

Wil jij deze training in jouw bedrijf of organisatie, maar dan nét even anders? Neem contact op: we maken er samen 100% maatwerk van!

AANTAL DEELNEMERS

Minimaal 4, maximaal 10 deelnemers

LOCATIE

We geven deze training op elke gewenste locatie, in overleg met de opdrachtgever.

AANPAK

De training Feedback geven en ontvangen is gericht op het opdoen van zoveel en zo echt mogelijke succeservaringen met het geven en ontvangen van feedback, onder deskundige begeleiding. We doen diverse praktische oefeningen en we onderzoeken jouw drempels rondom feedback. Je brengt zelf je ervaringen en lastige situaties in, waardoor de training naadloos op jouw praktijk aansluit.

RESULTAATGERICHT MAATWERK

Niet het programma, maar het resultaat is leidend. De inhoud van de training is gebaseerd op de intakes én op wat er tijdens de training gebeurt en ontstaat. We kunnen dus iets afwijken van het weergegeven programma. Wij noemen dat resultaatgericht maatwerk.

EXTRA OPTIE
BIJ DEZE
TRAINING

COACHINGSPAKKET

Gun jezelf een flinke extra steun in de rug in je ontwikkeling met je persoonlijke coach.
Met je eigen coach blijf je na de training scherp op je leerdoelen, zodat je leerrendement optimaal is.

Vink deze optie aan bij je inschrijving:
voor punten op de 'i' en meer blijvend resultaat.

  3 x 2 uur
 persoonlijk met je coach / trainer
  €900 (excl. btw en evt. reiskosten)

 

Lees meer over ons coachingspakket

Drie persoonlijke coachingssessies van 2 uur met de trainer/coach die de training geeft.
Jij bepaalt hoe en wanneer je de sessies volgt. Je kunt bijvoorbeeld denken aan:
– Een sessie vóór de training. Daarin onderzoek je met je coach hoe je je gericht kunt voorbereiden en wat je belangrijkste focus zal zijn tijdens de training.
– Coaching ná de training. Daarin verdiep en verscherp je één-op-één met je coach je leerproces en zet je de puntjes op de ‘i’.
Contact met je coach via e-mail of telefoon; tussen de sessies, maar ook na je laatste sessie.
We coachen in één van onze coachruimtes (in Hilversum of Baarn) of in de mooie natuur in de omgeving (tenzij je met je coach een andere geschikte plek kunt afspreken. bijv. vanwege reistijd van beiden).

Wil je weten of coaching voor jou meerwaarde heeft? Of heb je andere vragen?
Bel dan naar 035 – 626 74 84 en vraag naar Peter Oosting of één van de trainers. Of stuur een bericht.

Als je eerst meer informatie over coaching wilt,klik dan op één van deze linkjes:

Coaching: onze visie, onze stijl, onze werkwijze.
Coaching op competenties.
Loopbaancoaching.
Stresscoaching.

RESULTAAT VAN DE Training Feedback geven en ontvangen

NA DE TRAINING…

  • Heb je de kennis en vaardigheid om respectvol feedback te geven en open te ontvangen.
  • Heb je diverse positieve ervaringen opgedaan met het geven en ontvangen van praktijkgerichte feedback.
  • Kun je gericht werken aan meer openheid met anderen.
  • Heb je een positieve(re) kijk op feedback.
  • Zijn jouw drempels om feedback te geven en/of te ontvangen lager geworden.

… EN HEB JE DE VOLGENDE COMPETENTIES ONTWIKKELD

  • Transparante communicatie
  • Zelfvertrouwen
  • Assertiviteit

PRAKTISCH
PERSOONLIJK
RESULTAATGERICHT
TRAINEN

Incompany maatwerk

Feedback geven en ontvangen is vaak onderdeel van andere trainingsonderwerpen. Hieronder een aantal recente in-company maatwerkopdrachten waarin feedback de hoofdmoot was:

  • Feedback geven en ontvangen. Voor: ruim 1.000 medewerkers, 5 gemeenten.
  • Training Feedback en zelfreflectie. Voor: 4 groepen, ICT-bedrijf.
  • Training Feedback geven en ontvangen. Voor: 6 gemengde groepen (interne open inschrijving), zorginstelling.
  • Workshop Feedback in de gesprekkencyclus. Voor: 23 teams (hele organisatie), gemeente.
  • Training Elkaar aanspreken op gedrag. Voor: 3 teams, MKB-bedrijf.
  • Training Feedback. Voor: 15 teams (deelname via interne academie), gemeente.

Hebben meer medewerkers in jouw organisatie (ongeveer) dezelfde ontwikkelvraag / trainingsbehoefte?
Wij komen deze training graag bij jullie incompany geven. 100% maatwerk.
Geen vraag is ons te gek, daag ons maar uit.

We denken graag mee en zullen je eerlijk adviseren. Vraag hier vrijblijvend advies.
Of bel direct naar 035 – 626 74 84 en vraag naar Peter Oosting.

Prijsindicatie voor maatwerktraining

Hiernaast de prijsindicatie voor de beschreven opzet en duur (maatwerk voor 1 groep, max. 10 deelnemers).

Wil je het anders, korter/langer of een combi met andere trainingen? Of gaat het om meer dan 10 deelnemers?

Geen probleem! Neem dan contact op en vraag naar de mogelijkheden voor specifiek maatwerk.

Training Feedback geven en ontvangen

Indicatie investering: €2.640

  • Incl. klantintake, maatwerkprogramma, trainingsmateriaal, tips ná de training (borging)
  • Optie: individuele intake (schriftelijk/online) deelnemers (€270)
  • Excl. trainingsruimte, 21% BTW en reiskosten (€0,40 per km)

MAAK KENNIS MET ONZE TRAINERS

 

  • Wij hebben –net als Oraki- ‘eigenaarschap’ en ‘verantwoordelijkheid’ hoog in het vaandel. Oraki heeft ons uitstekend geholpen om doelgericht met elkaar in gesprek te gaan zodat elke medewerker eigenaar is van persoonlijke ontwikkeling en te behalen resultaten.

    Wouter Slob

  • De trainer staat open voor dat wat zich aandient en sluit aan bij de verschillende deelnemers. Kracht in deelnemers naar boven halen. Inspiratie voor ontwikkeling en groei.

    Monique Damen

  • Betrokken, in verbinding en doortastend. Zo ervaar ik Oraki. En onze medewerkers voelen zich vanzelf veilig om te leren. De trainingen van Oraki zetten je in beweging!

    Angelina Carol

  • De trainers van Oraki sluiten aan bij de realiteit en dragen met enthousiasme kennis uit.

    Barry Oeljee

  • Oraki: praktisch en resultaatgericht.

    Jeannette Jonkman | Gemeente Kampen

  • Als ik denk aan wat jullie gedaan hebben: Teamcoaching, procesbegeleiding, invoer nieuwe HR-cyclus, presentatietraining, persoonlijke ontwikkeling. Als ik denk aan hoe jullie dat gedaan hebben: basic en pragmatisch, informeel, creatief, maatwerk.

    Miranda de Wolff

  • Authentiek bedrijf dat werkelijk bijdraagt aan verandering. Empathisch en ontwapenend eerlijk. Laten je in je waarde.
    Ze geven inspirerende, onderscheidende, creatieve workshops. En niet onbelangrijk; praktisch en toepasbaar.

    Cees van Wijnen

  • Met zulke enthousiaste cursusleiders word je zelf ook enthousiast.

    Margaret Bakkum-Vos

  • Meedenkend, sensitief, origineel, deskundig, klantvriendelijk, praktijk- en resultaatgericht. Oraki verkoopt geen gebakken lucht, snelle praatjes, maar gaat echt op de inhoud zitten. De trainers zijn betrokken bij een succesvolle toepassing in de praktijk.

    Siefko Oosterhuis | EMCO-groep

  • Oraki had oprechte aandacht, met veel tijd voor de uitvraag. De deskundigheid en flexibiliteit sloot goed aan bij de vraagstukken van teams. Samenwerken met de trainer van Oraki leidde tot win-win situaties. Hij gaf ruimte zonder de regie te verliezen.

    Marianne Juk

  • De kracht van de trainer is zijn open respectvolle houding in combinatie met zijn vakkennis, ervaring, geduld en gedrevenheid. Daardoor voelen mensen zich veilig om zichzelf te zijn en zetten ze net een stapje extra.

    Marijke Pruijs

  • Oraki ondersteunde onze afdeling bij een Cultuurdag: natuurlijk, met een doel voor ogen en een prima resultaat! De “gedoetjes” werden door goede acties opgelost.

    Wil Reijnders

  • Ik word steeds helemaal enthousiast over de wijze waarop jullie mensen in beweging zetten.

    Wies Kloosterhuis

  • Betrokken, gedreven, persoonlijk, echt, in verbinding.

    Marja Kamermans | Gemeente Schouwen-Duiveland

  • Actief luisterend oor; scherpe analyses; zelf de keus vwb trainer en in staat om zowel een groep als een individu op respectvolle wijze een spiegel voor te houden.

    Karin Bosga

  • Met Oraki bereik je op mensgerichte wijze resultaten.

    Henriëtte de Jong

  • Iedereen was positief over jullie training, ook de mensen bij wie het wat ’schuurde’. Jullie benadering was altijd respectvol. De samenwerking tussen jullie als trainers en ons als managers was mooi. Ik ben onder de indruk van wat we bereikt hebben.

    Sander de Bruin

  • Sterk in ruimte geven aan medewerkers binnen vastgestelde kaders, scherp in bevragen en benoemen van concrete doelen.

    Adrian Lammers

  • Wat me bij Oraki het meest frappeert is de heldere toonzetting waarmee ze de cursist direct raken.

    prof. dr. ir. Kasper Boon | HEMA academie

  • Oraki zoekt naar een aanpak die past bij het vraagstuk en de medewerkers in de organisatie. Ze werken vanuit betrokkenheid en de kracht van medewerkers, zonder de organisatievraag uit het oog te verliezen.

    Els Welsink | Gemeente Smallingerland

  • Laagdrempelig, doortastend, eerlijk, puur.

    Ingrid Christ

  • Een mooie spiegel: ik zie dat ik veel meer invloed heb dan ik dacht. Veel impact: we kunnen nu al beter onze ontwikkeling zelf vorm geven. Dat geeft houvast om met alle veranderingen bij onze gemeente om te gaan.

    Maamke Schouten

  • Een teamdag waarin helder werd waar het in de samenwerking aan schortte. Vooral de creatieve werkvormen spraken erg aan. We zijn met goede voornemens terug gegaan en gaan het geleerde in praktijk zien te brengen.

    Conny Hesse

  • Kwaliteit/betrokken/persoonlijk, maatwerk voor medewerkers en manager.

    Rob van der Mark

  • Oraki spreekt mij aan omdat ze in hun trainingen creatieve werkvormen gebruiken, waarin elke cursist tot zijn recht komt. Aan het eind staan er concrete afspraken op papier om het geleerde in de praktijk toe te passen.

    Lea Luijten

  • Oraki helpt mensen om te ontwikkelen op een manier die past. Met oprechte aandacht voor mensen. Door te vertrekken vanuit oprechte aandacht, en van daaruit bezig te zijn met de dingen die er echt toe doen, komt ontwikkeling op gang.

    Dennis Vork

  • Oraki raakt mensen !

    Egbert van Woerkens | gemeente Wijk bij Duurstede

  • Leuke mensen ontmoet, Rebekka was ook fijn behulpzaam, niets forcerend , doorvragen, uitvragen, fijn om cursus van te krijgen.

    Karin Klaver

  • Oraki en haar medewerkers: een met zorg en aandacht, gerichte persoonlijke aanpak naar de wens van de klant. Daarbij gaan jullie gelukkig lef en verandering niet uit de weg terwijl zeker een positieve en veilige (leer)omgeving gecreëerd wordt.

    Kirsten Rondeel | Gemeente Oost Gelre

  • Samen met Oraki hebben we de trainingen ‘Resultaatgericht samenwerken’ vormgegeven en uitgevoerd. Een zeer plezierige samenwerking. Oraki is pragmatisch, helder en zonder ‘opsmuk’. Zaken worden benoemd zoals ze zijn, met respect voor iedereen.

    Anoeska Mosch

  • Niet alleen een mooi verhaal maar echt meedenkend, praktisch en aanpassend aan de wens van de klant i.p.v. andersom.

    Jessica Siegers | Gemeente Slochteren

  • Waarom Oraki?
    Prettig in de samenwerking, goede trainingen en trainers die het vak met hun hart doen. Cursisten voelen zich meteen op hun gemak bij de training. Er is vertrouwen en dit komt de training zeker ten goede!

    Marjo Tot

  • Oraki creëert een fijne, informele en laagdrempelige sfeer. Geen ellenlange theorie, maar inspirerende, praktische, toepasbare praktijkoefeningen.
    De trainer is duidelijk, direct en houdt je een spiegel voor, met als doel zelf na te denken en inzicht te krijgen in de situatie.

    Tanja Leguijt

  • Oraki heeft ons traject op een zeer betrokken, authentieke en enthousiaste manier begeleid. Dat heeft geleid tot een resultaatgerichtere organisatie.

    Risa Homan

  • Oraki = flexibel en toegankelijk.

    Margot Fisser

  • Het enthousiasme maar ook de professionaliteit, humor, persoonlijke touch en flexibiliteit waarmee jullie trainen en de trainingen organiseren is heel speciaal en super prettig om als opleidingscoördinator mee samen te werken. jullie geven energie!

    Suzanne van Lijf

  • Oraki: fris, professioneel en prettige mensen (ook niet onbelangrijk).

    Grytsje Klazema

  • Met de hulp van Oraki is het gelukt de gesprekscyclus echt in te vullen en daar profiteren wij "dagelijks" van. Sterk in de aanpak is dat er ingespeeld is op onze praktijk, onze werkelijkheid, ons verhaal en dat voelt goed.

    Gerold den Haan

  • Hun kracht is dat de verantwoordelijkheid voor ontwikkeling bij de medewerker zelf blijft liggen. Oraki biedt een helpende hand voor wie hem aan wil pakken. Een aanrader voor iedereen die gelooft dat ontwikkeling vraagt om een eerlijke en open blik op jezelf!

    Bart van Loenen

  • Iedereen weet dat je bij Oraki niet wegkomt met vage voornemens of halfbakken afspraken. Ik zelf kreeg ook feedback, en wel zodanig dat het direct bruikbaar is.

    Jan van Ginkel

  • Oraki is er in geslaagd om op een ontspannende manier een voor veel mensen spannend onderwerp bespreekbaar te maken. Zij maken het veld rijp om het zaadje te kunnen planten. Het laten groeien tot een mooie plant is de taak van onszelf.

    Michelle Mengerink

  • Wij kiezen voor Oraki omdat gevoel en inhoud kloppen !

    Herman Bruins

  • Oraki orakelt niet, is niet zweverig, maar gaat naast de opdrachtgever staan. En als dat nodig is met de voeten in de "modder".
    Oraki laat betrokkenheid zien, speelt in training in op wat er leeft in de organisatie.

    Anoniem

  • De trainers en coaches van Oraki schakelen makkelijk tussen abstractie en praktijk, denken mee en leveren maatwerk. Spreken de taal van onze medewerkers én managers en begrijpen waar het in onze organisatie om gaat.

    Mariëlle Sluiter | Gemeente Zeist